top of page

Amazon'da ambalaj sorunu

Amazon’da satış yapan satıcılar, arbitraj iş modelinde satış yaparken ürünü araştırma esnasında sadece fiyat analizi ile satın alma kararını veriyorlar. Bu noktada detaylı analiz yapılmadığı için ürünleri inceleyerek Amazon listesinde yer alan ürünle birebir aynı ürünün tedariğine neredeyse hiç bakılmıyor. Buda insanların Amazon'da ambalaj sorunu yaşamalarına sebep oluyor. Bu, özellikle Amazon’da satış yapmaya yeni başlamış satıcıların yaptığı amatör hatalardan biri.


Örneğin Amazon Amerika’da bir ürün satıyorsunuz ve tedarik sürecini Türkiye’de yürütüyorsunuz. Bu ürünün Amerika’daki ambalajı İngilizce fakat sizin bulduğunuz ürünün ambalajı Türkçe olabilir. Ya da ambalaj İngilizce olsa bile, ambalajında ufak tefek görsel farklar olabilir. Bu gibi durumlarda ürünü göndermekte ya da ürünlerin Amazon depolarına kabul edilmesinde herhangi bir problem yaşamayacaksınızdır. Fakat, satış geldikten sonra ürünü satın alan müşteriler listelenen ürün ile ellerine geçen ürün arasındaki farktan dolayı sizi şikayet edeceklerdir. Bu da iade işleminden dolayı gelir kaybı yaşayacağınız, hatta büyük iade oranları nedeniyle zarar edeceğiniz ve Amazon tarafından uyarı alacağınız anlamına gelebilir. Üstelik, Amazon sizi yüksek iade oranı ve şikayet nedeniyle suspend bile edebilir. Bu da hesap sağlığınızı etkileyeceğinden ticaretinizde olumsuz bir etki oluşturabilir.


Peki ne yapmalıyız?


Analiz edeceğimiz ürünün birebir aynı olduğundan, yazılarının ve görselinin aynı olduğundan emin olmalısınız. Listeleyeceğiniz ürünün görseli ile tedarikçiden aldığınız ürünün görselleri, hatta kutu görsellerine kadar aynı olduğundan emin olmalısınız. Eğer bunlara dikkat ederseniz hem iade almaz hem de hesap sağlığınızın düşmesini engelleyebilirsiniz.


Daha çok bilgi almak ve aklınızdaki soruları cevaplandırmak için bize ulaşabilir ya da Youtube kanalımızı izleyerek bilgi sahibi olabilir ve tüm sorularınızı yorumlarda bize sorabilirsiniz.

bottom of page